2018-05-15 08:00

MaxFASTIGHETER tecknar nytt hyresavtal

MaxFASTIGHETER i Sverige AB (publ) har, genom dotterbolaget MaxFastigheter Folkesta AB, tecknat nytt hyresavtal med Stadium Outlet AB avseende 1 130 kvadratmeter butikslokal i Folkesta Handelsområde, Eskilstuna.

Avtalet löper från 25 oktober 2018 och tre år framöver. Det totala hyresvärdet uppgår till närmare 3 mkr.

"I och med uthyrningen är fastigheten uthyrd till drygt 95%. Det finns i dagsläget endast två mindre lokaler kvar till uthyrning" säger fastighetschef/vice vd Magnus Fält.

Eskilstuna den 15 maj 2018

MaxFASTIGHETER i Sverige AB
(publ)

För mer information vänligen
kontakta:
Håkan Karlsson, vd, tel 070-618 24 61
Magnus Fält, vice vd och fastighetschef tel 070-618 24 60

Om MaxFASTIGHETER i Sverige AB
MaxFASTIGHETER är ett kassaflödesdrivet fastighetsbolag med fokus på kommersiella fastigheter med hög direktavkastning. Bolaget som visar en kraftig tillväxt har en utdelningspolicy om 50 % av förvaltningsresultatet efter skatt. Fastighetsbeståndet är fokuserat till starka lokala handelsplatser, framför allt i Mellansverige. MaxFASTIGHETERs aktie är noterad på Nasdaq First North Stockholm under kortnamnet MAXF. Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank.

Notice: Undefined property: stdClass::$HtmlContact in G:\home\customers\maxfastigheter_se\html\inc\press.php on line 36

Notice: Undefined property: stdClass::$HtmlCompanyInformation in G:\home\customers\maxfastigheter_se\html\inc\press.php on line 37

Följande dokument finns att hämta:

Prenumerera på pressmeddelanden

Ange din e-postadress nedan för att erhålla pressmeddelanden från MaxFASTIGHETER via e-post.

Copyright © MaxFastigheter i Sverige AB 2020
Powered by purePUBLISH | Hosted by WebOne AB